ספירולינה

לאחרונה, אני רואה יותר ויותר את השם ספירולינה. אז זו לא אלה יוונית או נסיכה חדשה

זוהי כוכבת בריאות נוספת וחדשה שנכנסת בסערה לחיינו.

ספירולינה היא אצה בעלת ערכים תזונתיים גבוהים ובעלת תכונות ריפוי. בספירולינה יש כמות גדולה מאוד של חלבון, ויטמינים, מינרלים, ברזל, נוגדי חמצון ועוד.

הספירולינה גדלה בטבע, באגמים ובנהרות של מים מתוקים ושייכת לקבוצת מזונות העל, כלומר, הספירולינה מכילות את כל מרכיבי התזונה שנדרשים לגוף ולכן היא בעלת ערך תזונתי גבוה מאוד. סוג זה של אצות הן עתיקות מאוד.

 מחקרים הראו כי ספירולינה מעכבת את התפתחות נגיף השפעת ומחזקת את מערכת החיסון שלנו. היא מסייעת בניקוי הדם הכבד ומערכת העיכול. היא מאזנת את המערכת ההורמונלית וערכה הקלורי נמוך.

ספורטאים רבים אשר מתאמנים באופן סדיר זקוקים למשהו אשר יגרום לגופם לתפקד בצורה הטובה ביותר תחת העומס בייחוד של השרירים והגוף. ספירולינה היא פתרון מושלם עבורם, מכיוון שהיא מספקת את כל הדרוש. ספירולינה היא למעשה מולטיויטמין או מזון על מרוכז המכיל בתוכו הרבה מאוד ויטמינים, מינראלים, נוגדי חימצון והכי חשוב חלבון.

ספירולינה מגיעה בשלוש צורות עיקריות, אבקה, כדורים, וספירולינה טריה.        

הכמות המומלצת היא כפית ביום.

לספירולינה הטרייה אין שום טעם ואין ריח בכלל, היא דומה למרקם של האבוקדו והצבע שלה הוא כחול ירוק.ניתן להוסיף אותה לשייק, אוכל מבושל, טחינה, סלט ועוד. לא נרגיש בטעם שונה, אך ללא ספק האוכל יהפוך לירוק.

ספירולינה יכולה לסייע בירידה במשקל. כאשר אנו צורכים מזון איכותי הבריא שמזין אותנו הגוף שלנו מסתפק בכמויות מזון קטנות יותר בעלי ערך תזונתי נמוך יותר וגם הצורך במתוק יורד. באופן זה יותר קל לרדת במשקל.

ספירולינה יכולה לסייע בירידה במשקל. כאשר הגוף מקבל מזון איכותי, מזין ועשיר, הוא מסתפק בכמויות מזון קטנות יותר, מזונות "ריקים" שאין בהם ערכים תזונתיים, נדחקים החוצה מהתפריט, הרצון למתוק יורד ואנו יכולים לרדת במשקל ביתר קלות ולהימנע ממחלות כרוניות שונות.

כיום, מרבית המזונות מעובדים. המזונות מרוססים ואינם מגיעים בצורתן הטבעית. לכן, כשמגיע מזון הנקי מרעלים, מזון בצורתו הטבעית ישנה התענינות גדולה בו. כמו הספירולינה.

Facebook Comments