טיול יומי בנצרת למשפחות וזוגות

לפני הרבה מאוד שנים הייתה אישה מיוחדת בתולה ,ששמה מרים שהלכה אל המעיין. בדרך, היא פגשה מלאך ששמו היה גבריאל, שבישר לה שהיא בהריון ולא מבעלה. בנקודה זו הכל הסטורייה , כי רגע זה הוביל עם השנים לדת חדשה, למשיח ישו, לנצרות, ולעיר נצרת שהפכה קדושה לדת הנצרות.

בחודש נובמבר 2017, החלטנו לנסוע להתאוורר קצת, לקחת פסק זמן קצר מהשגרה, מהחיים ומהעבודה. שלושה זוגות שישה אנשים שחברים טובים. נכנסנו לאוטו אחד ויצאנו לטיול יומי בנצרת לדרך מרמת גן לכיוון נצרת. בדרך עצרנו כמנהגנו בארומה כפר ויתקין לקפה קצר ומשם בנסיעה נוחה לנצרת.

הגענו למלון לגאסי נצרת (Hotel Legacy Nazareth) הממוקם במרחק הליכה קצרה מכנסיית הבשורה ומהשוק בנצרת. המלון יחסית חדש ובעל שירות אדיב , עם חדרים מרווחים שצופים לנף מקסים. העיצוב של המלון מקושט בשלל צבעים, כמו למשל הספות בלובי בצבע צהוב וטורקיז עם קישוטים ויצירות אומנות מהמורשת הנוצרית, אשר מעבירים את חווית השוק הססגוני בצבעים, טעמים וצלילים.

כנסיית הבשורה

את הסיור התחלנו בסיורי כנסיות שבעיר נצרת. בכנסיית הבשורה שהיא אחת הכנסיות החשובות בעולם הנוצרי. כנסיית הבשורה בנויה מעל המערה בה התגלה המלאך גבריאל למריים ובישר לה שהיא בהריון. המבנה של הכנסייה מאוד מרשים וגדול. בחלק החיצוני ניתן לראות ציורים מכל העולם שחלקם עשויים באופן מקורי – מפסיפס. המלצה- לא לשכוח לבוא עם כיסוי לכתפיים.

משם המשכנו לכנסיית גבריאל הקדוש

הכנסיית הבשורה היוונית אורתודוקסית, שנמצאת סמוך למעיין. מספרים, כי בזמן שמרים שאבה מים מהמעיין התגלה המלאך גבריאל ובישר לה כי היא בהריון ותלד בן של אלוהים.ישנו ויכוח בין האסכלות השונות היכן בדיוק התרחשה הבשורה ולכן, יש המכנים אותה "כנסיית הבשורה היוונית-אורתודוקסית".

כנסיית סנט ג'וזף בנויה על גבי המקום בו הייתה, ע"פ המסורת, הנגרייה בית המלאכה של יוסף, אביו של ישו בעלה של מרים. חלק מהמסורות מייחסות את המקום גם לביתו של יוסף .מספרים שיוסף הנגר, היה איש צנוע ולכן המבנה של הכנסייה צנוע ומעביר תחוש של שקט ורוגע.

השוק בעיר העתיקה

השוק של העיר העתיקה בנצרת מלא בצבעי תבלינים, פרות וירקות, בשמים, טבק, בגדים, כלי מטבח, צעצועים וממתקים. הסתובבנו להנאתנו עם שקית של זיתים ואשכול בננות טריות וטעימות.

מסעד, של אבו אשרף

בצהריים הגענו למסעדה של אבו אשרף, מסעדה מיוחדת עם אווירה ועיצוב שלא תפגשו באף מקום אחר. אבו אשרף למד מאימו לכין אוכל שעובר מדור לדור: חומוס, שווארמה, פלאפל וסלטים בתיבולים מיוחדים וגולת הכתרת היא קינוח הקטאייף "עוגייה" מתוקה שנהוג להגיש ברמדאן אך כאן מכינים את הקטאייף כל יום במילוי של גבינה או אגוזים. המסעדה נראת כמו מוזיאון וכל מקום פנוי במסעדה, במדפים עמוסים מונחים חפצים של פעם הכוללים: כלי נגינה, מגהץ, טלפונים שעונים, מאזניים, כלי ברזל ונחושת שונים ועוד ועוד. האווירה קסומה במקום והעיניים משוטטות במשך כל הארוחה בין חפצי הנוסטלגיה שמונחים שם.

בארה של מרים נמצא ליד כנסיית המעיין וזוהי נקודת ציון משמעותית עבור המאמינים הנוצריים. על פי המסורת שפ התרחש נס והבאר התמלאה במים. כיום אין מים בבאר ולא ניתן להיכנס למעיין . המקום משמש כאתר תירותי.

המסגד הלבן

המסגד הלבן (ג'מעה אלאביד), הוא מסגד עתיק הנמצא בשוק העירוני בנצרת. המסגד ממוקם בשוק והוא משמש כמרכז תרבותי-דתי חשוב בנצרת. בעבר בהמסגד הלבן היה ו בית-דין ובית-ספר.

המסגד הלבן בנצרת

הר הקפיצה

או בשמו הערבי גבל קפזה, הוא צוק גבוה בהר בגובה כארבע מאות מטר שהאמונה מספרת, כי ממנו ניסו אנשי נצרת להשליך את ישו למותו, אחרי שהכריז על עצמו כמשיח. אחרים טוענים שישו קפץ בעצמו. על דבר אחד ישנה הסכמה, כי לאחר שקפץ או נדחף ישו, הוא נעלם מההר והתגלה באזור הכנרת בטבריה. מההר ישנו נוף מרהיב של עמק יזרעל. מהפסגה ניתן לרדת בשביל נוח לכוון החניה.

לפעמים לא צריך זהו, זו הייתה התחנה האחרונה שלנו בנצרת. ובהחלט אפשר לומר שלעלות על מטוס כדי להרגיש שנסענו לחו"ל. זו הייתה חופשה קצרה בארץ, בנצרת, עם הרגשה וניחוחות של חו"ל.